A pályázatírók egy része sikerdíjas, míg másik részük a fix díjas árazást preferálja. Mindkettőnek vannak előnyei, az viszont tagadhatatlan, hogy utóbbi sokkal inkább ügyfélszemléletű, mivel csak akkor kell fizetni, ha a pályázat nyer.
Sikerdíjas pályázatírás az ügyfél szempontjából különösen előnyös. Sok pályázatíró úgy érvel a fix díjas árazás mellett, hogy ő a munka ráeső részét elvégezte, a projekt elbírálása már rajta kívülálló, hiszen nagyon sok tényező a pályázó cégtől függ. Ez esetben a legfontosabb a veszteségek minimalizálása. A sikerdíjas pályázatírás során viszont a siker, pontosabban az eredmény lényeges. Elvégre a pályázó célja is az, hogy a pályázat sikeres legyen és ha már megtörténik a szerződés aláírása, akkor az eredményért kelljen fizetni. Az ügyfelek szempontjából teljes mértékben érthető, hogy nem akarnak olyan dologért fizetni, melynek nincsen eredménye. A sikerdíjas pályázatírás esetén a pályázatírónak nem csupán a munka elvégzése a célja, hanem az is ösztönzi, hogy a pályázat sikeres legyen, hiszen az ügyfélnek csak ebben az esetben kell fizetnie.
Ugyanakkor a pályázatírónak sem jó üzlet az, ha csak dolgozik, de ebből nem származik bevétele. A veszteségkerülés érdekében a pályázatíró alaposan megszűri, hogy kinek ír pályázatot. Éppen ezért azokkal a cégekkel dolgozik együtt, akik a felhívásnak a leginkább megfelelnek. Alapvetően mindkét árazásnak van létjogosultsága, de az ügyfelek szempontjából kétségkívül a sikerdíjas pályázatírás az optimálisabb. A WiseSense lényegében a sikerdíjas árazással van jelen a piacon, azonban minden egyes esetben felmerülhet a fix, alacsonyabb árazás lehetősége is, mivel a cég számára fontos, hogy mindkét fél számára egy win-win helyzet alakuljon ki, melynek során mindenki jól jár.