A régebbi gumiabroncsokat az első vagy a hátsó tengelyre érdemes tenni?

A biztonságos közlekedés érdekében elengedhetetlen, hogy mindig az évszaknak megfelelő gumiabroncsokat rakassunk az autóra. Az abroncscserénél könnyen előfordulhat, hogy az egyik pár jobb állapotban van, mint a másik. Ekkor joggal merül fel a kérdés, hogy előre vagy hátulra kerüljenek a kopottabb gumik.

A kopott gumiabroncsok első vagy hátsó tengelyre kerülése kapcsán itt olvashat bővebb információkat! Ahogy megváltozik az időjárás és egyre hidegebb vagy épp melegebb lesz, szép lassan eljön az abroncscsere ideje. A szakemberek javaslata alapján akkor kell megejteni a cserét, amikor a hőmérséklet tartósan hét Celsius fok fölé vagy alá süllyed. Ha az előző évszakban lecserélt abroncsok közül egy-kettő nincs a legjobb állapotban, akkor olykor egy pár cseréje is megfelelő lehet az egész helyett. Nagyon fontos, hogy az abroncsok lehetőség szerint párban legyenek cserélve, mivel így biztosítható a gépjármű úttartása, valamint egyensúlya. Ha nem külső sérülésről van szó, illetve nem is a profilmélység jelenti a gondot, hanem elöregedtek az abroncsok, akkor nincs mit tenni, ki kell cserélni mind a négy gumit.

Viszont, ha a négyből legalább kettőt meg lehet menteni, akkor elegendő két új abroncsot beszerezni. Ekkor joggal merül fel a kérdés, hogy hova kerüljenek az új abroncsok és hova a régiek. Sokan úgy vélik, hogy elsősorban a hajtott kerekek lényegesek és mivel a magyar utakon lévő autók többsége első kerék meghajtású, ezért érdemes előre tenni az új abroncsokat. Célszerű figyelembe venni, hogy az autóra kerülő régi gumik is optimális esetben jó állapotban vannak, így nem ez a legjobb döntés. A szakemberek egybehangzóan azt állítják, hogy a legjobb, ha a két hátsó kerék jobb állapotban van, ha a négy kerék nem egyforma állapotú, mivel, ha megcsúszik az autó, akkor előnyösebb, ha az autó hátulja indul el valamilyen irányba.