A vezetés nem gyerekjáték, ezzel mindenki tisztában van az első halálos baleset óta. A vezetés komfortossá teszi az utazást, azonban megvannak a maga kockázatai. Ezzel az autótervező mérnökök is tisztában vannak, így igyekeznek minél biztonságosabbá tenni a vezetést. Szerencsére az erre irányuló próbálkozások nagyon pozitívak és szerencsére látványosak.
A biztonságos vezetésről ezen a linken olvashat bővebben! A passzív biztonsági rendszerek egy bekövetkezett baleset során hivatottak megóvni az utasokat. Ilyen például a biztonsági öv is, mely egykor felesleges luxuscikknek számított, ráadásul akkoriban még csak kétpontos biztonsági övek voltak. A szomorú statisztikai adatok idővel megváltoztatták az emberek gondolkodás módját. Az 1950-es évek végén pedig megjelentek a hárompontos biztonsági övek. Ennek a tökéletesített, tovább fejlesztett verziója kerül be a mai autókba. Manapság az alapfelszereltségnek számító blokkolásgátló, vagyis az ABS több, mint harminc év kutatás és rengeteg munka után született meg. Mindez igaz a légzsákokra is. Ennek a három eszköznek több millió ember köszönheti az életét. A fejlődés ennek ellenére nem állt meg, tovább folytatódik a munka a passzív biztonsági eszközök fejlesztése terén.
A prediktív eszközök abban segítik a sofőrt, hogy a baleseteket és veszélyes szituációkat elkerülje. Minél fiatalabb az autó, nagy valószínűséggel annál több prediktív biztonsági eszközzel rendelkezik. A fejlett vezetéstámogató rendszerek szenzorok és kamerák segítségével érzékelik az esetleges veszélyeket és hívják fel a sofőr figyelmét a veszélyekre. Az ACC, vagyis a távolságtartó tempomat a lökhárítóba épített szenzor által érzékeli, ha fékeznek az autó előtt és ha szükséges automatikusan lelassítja, majd az eredeti sebességre állítja vissza az autót.