Hidrotőke funkciója, cseréje

A hidrotőke egy változtatható hosszúságú üreges rúd, ami a szelepzár és a vezérműtengely közé van beépítve. Feladata, hogy a szelepek működését optimalizálja!

Hidrotőke működése teszi lehetővé, hogy a motor meleg és hideg, kopott és új állapotban is optimálisan teljesítsen. A hidrotőke hibáját számos „tünet” jelzi. Ilyenek például az olajfolyás, vagyis, ha sűrűn kell utántölteni az olajat, motorerő látványos csökkenése, a megugró fogyasztás, továbbá a hidrotőke kopogása is árulkodó lehet. Az autó szervizben a motordiagnosztika azonnal felfedi ezt a problémát. Tizenötezer kilométerenként érdemes ellenőrizni a hidrotőkét, vagy, ahogy a szervizkönyv előírja. Nem érdemes meghibásodott hidrotőkével hajtani az autót, mivel komoly költségeket okozhat számunkra. A hidrotőkét egyébként hidraulikus szelepemelő néven is ismerik, így ne lepődjünk meg, ha ezen a néven halljuk. Ahogy azt már fentebb említettük a szelepek optimális működéséért felel. A szelepek dolga, hogy lezárják vagy megnyissák a hengert, ahhoz, hogy az üzemanyag be legyen fecskendezve, valamint a kipufogó gáz el legyen távolítva.

A hidrotőke nevében a hidro a hidraulikát jelzi. A hidrotőkében nagy nyomású olaj található, ami a rajta lévő furatok, valamint a szelepzár találkozásakor az olajnyomás által úgy mondd helyre teszi a szelep működését, a hideg szelepszálat meghosszabbítja, valamint a hőtágult szelepszálat megrövidíti. Záródást és egyben ideális szelepemelkedést is biztosít. A hidrotőke által a szelepszár és a bütyköstengely közti összeköttetés nem csak mechanikus, hanem részben hidraulikus is. Alapvetően a legtöbb autós azt sem tudja, hogy hol van a hidrotőke, ezzel nincs is baj, viszont a hibát tudni kell észlelni. Bővebb információkat, valamint kiváló minőségű alkatrészeket az alkatreszek.hu webáruházban talál!